ART. 1.
POSTANOWIENIA OGÓLNE

§ 1. Niniejsze Ogólne Warunki Handlowe (OWH) ustalone zostały w oparciu o art. 384 i następne ustawy Kodeks cywilny - tekst jednolity: Dz. U. 2014 r. poz. 121 - (K.c.).

§ 2. OWH mają zastosowanie do umów sprzedaży towarów i/lub usług zawieranych przez Kostrza spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Kostrzy, adres: Kopernika 2A, 58-150 Kostrza, Polska wpisaną do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez SĄD REJONOWY DLA WROCŁAWIA FABRYCZNEJ WE WROCŁAWIU, IX WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO pod numerem KRS: 0000682778, posiadająca numer REGON: 367538502, NIP: 8842777957 (Sprzedający) z kontrahentami (Kupujący) zawierającymi te umowy wyłącznie w celu bezpośrednio związanym z prowadzoną przez nich działalnością gospodarczą.

§ 3. Sprzedaż towarów i/lub usług nie następuje na rzecz osób fizycznych –konsumentów w rozumieniu K.c., w związku z czym OWH nie mają zastosowania do konsumentów.

§ 4. OWH są dostępne na witrynie internetowej https://kostrza.pl i na życzenie Kupującego mogą być przesłane na jego adres w formie elektronicznej lub papierowej.

§ 5. Przyjmuje się, że podpisanie umowy lub złożenie przez Kupującego zamówienia i przyjęcie dostarczonego towaru i/lub usługi oznacza przyjęcie i akceptację OWH bez zastrzeżeń.

§ 6. W przypadku, gdy Kupujący pozostaje w stałych stosunkach handlowych ze Sprzedającym i OWH zostały przyjęte przez Kupującego w trybie wskazanym w art. 1 § 5 OWH przyjmuje się, że będą one stosowane w ciągu całego czasu pozostawania w stałych stosunkach handlowych przez strony.

ART. 2.
ZAWARCIE UMOWY

§ 1. Do zawarcia umowy dochodzi poprzez podpisanie przez obie strony wspólnie wynegocjowanego tekstu umowy bądź w trybie złożenia, przyjęcia i uzgodnienia oferty.

§ 2. Umowa zawarta poprzez podpisanie przez obie strony wspólnie wynegocjowanego tekstu umowy obowiązuje od dnia podpisania umowy bądź od innego terminu wskazanego w tej umowie przez strony.

§ 3. Zawarcie umowy poprzez złożenie, przyjęcie i uzgodnienie oferty wymaga, by Kupujący każdorazowo złożył Sprzedającemu w formie pisemnej (pocztą elektroniczną) zamówienie określając cenę, rodzaj i ilość zamawianego towaru i/lub rodzaj i zakres usług oraz termin ich dostawy i/lub wykonania. Przyjmuje się, że zamówienie jest złożone i podpisane przez osobę upoważnioną do składania zamówień w imieniu Kupującego.

§ 4. Dla swojej ważności każde zamówienie musi być niezwłocznie, nie dłużej niż w ciągu 5 dni roboczych potwierdzone przez osobę upoważnioną do reprezentowania Sprzedającego, pisemnie pocztą elektroniczną z potwierdzeniem przyjęcia wszystkich warunków wskazanych w zamówieniu, a w szczególności terminu dostawy towaru i/lub wykonaniu usługi oraz ceny.

§ 5. Kupujący bez zgody Sprzedającego nie może anulować lub zmienić prawidłowo potwierdzonego zamówienia.

§ 6. Wszelkie zmiany warunków zamówienia dla swojej ważności wymagają zachowania procedury wskazanej w § 4 i § 5.

§ 7. Zawarcie umowy następuje z chwilą wysłania przez Sprzedającego potwierdzenia zamówienia.

§ 8. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za skutki błędów popełnionych w treści zamówienia złożonego przez Kupującego.

§ 9. Kupujący nie może dokonać bez pisemnej zgody Sprzedającego cesji praw wynikających z zawartej umowy sprzedaży towarów i/lub usług na rzecz osób trzecich.

ART. 3.
TERMINY REALIZACJI ZAMÓWIENIA

§ 1. Do każdego zamówienia sporządzany jest Ogólny Harmonogram Dostaw, według indywidualnych ustaleń Sprzedającego i Kupującego, który jest integralną częścią zawieranej umowy.

§ 2. Termin realizacji zamówienia rozpoczyna swój bieg z dniem wskazanym w umowie lub potwierdzeniu zamówienia.

§ 3. Terminy dostawy i/lub realizacji zamówienia oraz inne warunki sprzedaży mogą ulec zmianie, także po złożeniu przez Kupującego zamówienia towaru i/lub usług, w szczególności na skutek siły wyższej i innych okoliczności niezależnych od Sprzedającego, oraz na skutek zmiany sytuacji rynkowej i aktualnych warunków handlowych związanych między innymi ze stosunkami Sprzedającego z podmiotami współpracującymi w zakresie wykonywaniu przez Sprzedającego umów. O zmianie terminy dostawy i/lub realizacji zamówienie oraz innych warunków sprzedaży Kupujący zostanie niezwłocznie poinformowany.

ART. 4.
DOSTAWA, ODBIÓR TOWARU

§ 1. Odbiór towaru następuje w magazynie Sprzedającego.

§ 2. W przypadku, gdy przewóz zamówionego towaru organizuje Kupujący, wybrany przez niego przewoźnik musi zostać przed wysyłką zgłoszony do Sprzedającego jako osoba uprawniona do odbioru jego towaru. Koszt przewozu pokrywa Kupujący.

§ 3. Przyjmuje się, że dostawa towaru jest wykonana z chwilą przekazania go Kupującemu lub przewoźnikowi przez niego wskazanemu.

§ 4. Kupujący zobowiązany jest odebrać zamówiony towar w terminie do 7 dni roboczych od dnia poinformowania go przez Sprzedającego o gotowości towaru do odbioru.

§ 5. W przypadku opóźnień w odbiorze Sprzedający może obciążyć Kupującego kosztami magazynowania towaru. Nieodebranie towaru nie zwalnia Kupującego z obowiązku dokonania zapłaty całej ceny.

§ 6. W przypadku opóźnień w odbiorze Sprzedający może wstrzymać lub całkowicie zaprzestać realizacji zamówienia.

ART. 5.
CENY

§ 1. Wszystkie ceny podawane w ofertach handlowych lub odpowiedzi na zapytania są cenami netto loco magazyn Sprzedawcy w 58-150 Kostrza.

§ 2. Dla wszystkich dostaw obowiązują ceny podane w potwierdzeniu zamówienia lub zawartej umowie.

§ 3. Chwilą zapłaty ceny jest wpływ środków pieniężnych na konto Sprzedającego.

§ 4. Ustalone ceny mogą ulec zmianie w przypadku opóźnień w realizacji harmonogramu dostaw z winy Kupującego takich jak opóźnienia w ustalonych terminach płatności i/lub odbiorach towaru.

§ 5. W przypadku opóźnienia w zapłacie ceny Sprzedający ma prawo naliczyć odsetki ustawowe i wstrzymać dostawę towaru do czasu uregulowania całej ceny powiększonej o należne odsetki ustawowe liczone za okres opóźnienia w zapłacie lub całkowicie zaprzestać realizacji zamówienia.

§ 6. Chwilą zapłaty ceny jest wpływ środków pieniężnych na konto Sprzedającego.

ART. 6.
GWARANCJA

§ 1. Kamień powstaje w trakcie naturalnych procesów, nie jest jednorodny, posiada różną barwę, uziarnienie, strukturę, jak również wiele nieprzewidywalnych wtrąceń w postaci żyłek, myszek oraz skupisk minerałów. W związku z powyższym naturalne i charakterystyczne cechy kamienia, które nie wpływają na zmianę jego parametrów jakościowych nie stanowią podstawy do reklamacji produktu.

§ 2. Produkty z kamienia mogą posiadać odchyłki od nominalnych wymiarów. Odchyłki przewidziane normami budowlanymi nie stanowią podstawy do reklamacji towaru.

§ 3. Okres gwarancji na właściwości fizyko-mechaniczne produktów wynosi 24 miesiące od daty dostawy (chyba, że ustalono inaczej).

§ 4. Wszystkie produkty spełniają wymogi europejskie i są oznaczone znakiem CE. Do każdej partii produktu przekazana jest Deklaracja Właściwości Użytkowych w formie elektronicznej lub papierowej.

ART. 7.
REKLAMACJA

§ 1. Wszelkie reklamacje dotyczące jakości towaru lub jego niezgodności z zamówieniem należy zgłosić nie później niż w terminie 14 dni od daty odebrania towaru w formie pisemnej na adres email: biurokostrza2A@gmail.com wraz z dokumentacją zdjęciową wadliwego towaru.

§ 2. Reklamacje związane z uszkodzeniem towaru podczas transportu lub rozbieżności pomiędzy ilością towaru na aucie, a dokumentami przewozowymi należy zgłosić w momencie odbierania towaru, telefonicznie lub na adres email oraz umieścić na dokumencie przewozowym dokładny opis zgłaszanych zastrzeżeń.

§ 3. Reklamację właściwości fizyko-mechanicznym można zgłaszać przez cały okres obowiązywania gwarancji.

§ 4. Reklamacji podlega wyłącznie towar nie wbudowany (nie dotyczy Art. 7 § 3).

§ 5. Kupujący zobowiązany jest zabezpieczyć reklamowany towar do czasu zamknięcia całego procesu reklamacji.

§ 6. Zgłoszenie reklamacji nie zwalnia Kupującego od obowiązku terminowej zapłaty za towar.

§ 7. Zgłoszenie reklamacji powoduje zawieszenie dostaw towaru do momentu rozpatrzenia reklamacji.

§ 8. Sprzedający zobowiązuje się rozpatrzyć reklamację w terminie 14 dni roboczych od daty zgłoszenia.

§ 9. W przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji Sprzedający zobowiązuje się wymienić towar na pełnowartościowy lub uzupełnić braki ilościowe w terminie 14 dni roboczych od daty pozytywnego rozpatrzenia reklamacji.

§ 10. Towar wadliwy, który został wymieniony na pełnowartościowy pozostaje własnością Sprzedającego. Kupujący zobowiązany jest zwrócić towar Sprzedającemu na jego koszt lub umożliwić Sprzedającemu jego odbiór.

§ 11. W przypadku, gdy reklamacja okaże się bezzasadna, kosztami postępowania reklamacyjnego może zostać obciążony Kupujący.

§ 12. W sprawach dotyczących odpowiedzialności Sprzedającego za wady sprzedawanych Materiałów, stosuje się odpowiednio przepisy kodeksu cywilnego dotyczące rękojmi za wady fizyczne i prawne z uwzględnieniem postanowień niniejszych warunków.

Niniejsze Ogólne Warunki Handlowe obowiązują od dnia 01.01.2022 r.